Je relaties versterken? Denk eens aan direct mail

Nog steeds in het digitale tijdperk is direct mail een integraal medium in de middelenmix van je marketingcampagne. Om klanten goed te bereiken, interesse te wekken en te communiceren is het gebruik van Direct Mail perfect. De kracht ligt in eindeloos maatwerk, dat je met creativiteit nog verder kunt verbeteren.

Wil je hier nou meer over weten? Lees dan verder!

Wanneer zet je direct mail in?

Direct mail is post, meestal in de vorm van A5-kaarten of selfservice, en geschikt om snel en persoonlijk grote aantallen ontvangers te bereiken. Het doel is om een ​​reactie uit te lokken, zoals een verkoop, aankoop, cadeau of afspraak, maar het kan ook worden gebruikt voor branding of het verstrekken van aanvullende informatie. Dit kan zowel professionele als persoonlijke communicatie zijn.

Direct mail is niet alleen bedoeld om klanten en prospecten te bereiken, maar kan ook worden gebruikt om inactieve klanten te reactiveren. Een fysieke zending heeft namelijk een onverwacht effect. Mensen zijn tegenwoordig geobsedeerd door internet, waardoor offline manifestaties soms over het hoofd worden gezien. 

Waar online banners en advertenties als ongevraagd worden beschouwd, worden DM’s als creatief, verrassend en leuk om te ontvangen beschouwd. Dit maakt de ontvanger enthousiast over de persoonlijke fysieke benadering en klaar om hierop in te spelen. De combinatie met online werkt ook goed, zodat je klanten na een fysieke verzending weer kunt bereiken met een duidelijke CTA via een online kanaal.

Kies eens voor een pop up kubus

Pop up kubus, is een effectieve direct mail methode waarmee u uw doelgroep te kunnen bereiken. Pop up kubus, ook wel Out of the Box Card genoemd, is een prominente vorm van pop-up mailing waarmee je je doelgroep positief kunt verrassen. Door een pop up kubus in te zetten als direct mail verras je jouw klanten met een uniek verrassingseffect.

Zo kun je met deze mailing toch net even de informatie anders weergeven, dan bijvoorbeeld: met een standaard mailing, zoals een kaart. Ga je bijvoorbeeld: een evenement organiseren en wil je alles in één keer goed duidelijk maken, dan is dit een geschikte methode om de aandacht trekken, maar daarnaast ook nog eens om mensen te informeren.

Zo sla je eigenlijk twee vliegen in één klap, want je verstrekt informatie en je spoort mensen aan tot bezoeken van je evenement, daardoor is het een graag geziene gast als direct mail item.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar boven